دفتر عقد و ازدواج در جنوب تهران

دفتر عقد و ازدواج در جنوب تهران – محضر ازدواج در جنوب تهران

در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه با پسری که سربازی نرفته ازدواج کنم یا نه؟ توضیحاتی برای شما آماده کرده ایم. که با کمک این توضیحات می توانید همسر آینده خود را هوشمندانه تر انتخاب کنید. شما می توانیدبا دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید در ادامه با ما همراه باشید.

سربازی رفتن،‌ برای بسیاری از پسران معضل بزرگی می باشد که بر سر راه ازدواجشان قرار گرفته است. معضلی که بسیاری ها را نگران می کند و اما نامزدهای بیشتری را با دلتنگی و اشک و آه در انتظار انتهـای دوره خدمت می گذارد. بعضـی از خانواده ها به پسرهایی که سربازی نرفته اند،‌ دختر نمی دهند. بعضـی دیگر به پسرهای سرباز هم دختر نمی دهند. بعضـی از خانواده ها هـم برای پسر سرباز نرفته شان خواستگاری نمی روند و بعضی دیگر هم برای پسر سربازشان خانـم نمی گیرند. خب در این شرایط، پرسش با ارزش این می باشد که آیا واقعاً نبایستی با پسری که سربازی نرفته ازدواج نمود یا نه؟ چنان چه خواستگاری دارید که سربازی نرفته و بیا اطلاعی داریـد که چه پاسخی می بایست به وی بدهید به این بخـش خوب دقت نمایید . عموما پسرها به چند علـت سربازی نمی روند: بعضـی از سربازی فرار می کنند. عده ای علـتی نمی‌بینند که سربازی بروند و عده ای به علـت اشتغال به تحصیل تاکنـون فرصت رفتن به سربازی نداشته اند.

تیـم اول،‌تیـم تهدید ناکی است و می بایست از تزویج با آنان اجتناب نمایید . این اشخـاص حاضر نمی باشند که خود را به سختی بندارند و اغلب از پذیرش هرگونه مسئولیتی دوری می کنند و به قول معروف بی کار و علافند. می بایست دقت داشت که هیچوقت نمی توان به اشخـاص این تیـم اعتماد و تکیه نمود.

آنها ترجیح می دهند یک شبه ره صد ساله را طی کنند و اغلب می گویند: « چرا می بایست سربازی بروم زمانی می توانم این وقـت را کار کنم و دو سـال جلوتر باشم؟ » این علـت چنان چه منطقی به نظـر می آید ولی در واقع نشان خواهـد داد که پسر تمایلی ندارد با واقعیت های موجود کنار بیاید و به دنبال فرار از وظیفه های خود است.

تیـم دوم،‌ کسانی هستند که به علـت شرایط کاری و خانوادگی علـتی برای سربازی رفتن نمی بینند. زیادترین اشخـاص این تیـم را افرادی ایـجاد می کنند که به کارهای آزاد اشتغال دارند.

تزویج با اشخاصـی که حاضر نمی باشند هیچوقت به سربازی بروند مـوارد زیادی در زندگـی شخصی و زناشویی تهیه می نماید چون جامعه و قانون ما برای آنان محدودیت هایی تهیه کرده است.

طبق قوانین کشور ما استخدام و به کارگیری شخصی که سربازی نرفته به ویژه در ادارات دولتی و نیمه دولتی ممنوع می باشد. نقل و انتقال هرگونه مدرک رسمی برای این اشخـاص غیر شانس دارد . مثلاً این اشخـاص حق خرید و فروخـتن خانه، مغازه و غیره به اسم خود را ندارند. حق خروج از کشور و رفتن به سفرهای برون کشوری از این اشخـاص سلب شده است. در واقع به این اشخـاص پاسپورت داده نمی شود.

و ولی تیـم سوم، افرادی می باشند که به علـت ادامه تحصیل و رشـد علمی به شیوه موقت رفتن به سربازی را به عقب انداخته اند که بطور کامل منطقی و درست می باشد. بر این پایه اشخـاص با فرض طی سریع مدارج علمی در ۲۳ سالگی از مقطع کارشناسی و در ۲۵ سالگی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می گردند. چنان چه این اشخـاص تمایل داشته باشند بعد از اتمام تحصیلاتشان تازه زمان خدمت سربازی را طی نمایند و پـس به فکر تزویج بیفتند یعنی تقریباً می بایست در سن ۲۷ الی ۲۸ سالگی ازدواج کنند.

در صورتی که تزویج نه منافاتی با ادامه تحصیل و رشـد علمی شخـص دارد و نه با سربازی رفتن در تضاد می باشد. اما زندگـی متاهلی و سربازی رفتن دشواری های ویـژه خود چون کم درآمدی،‌ دشوار ی کار، دوری و غیره را برای خانـم و آقـا به همراه دارد ولی شیرینی های زندگـی مشترک آن چنان زیاد می باشد که بتوان به خاطر رسیدن به آن بعضـی از تلخ‌کامی ها را تحمل نمود. بـعد اینکه عده ای سربازی نرفتن پسر را علـت محانـدکی برای رد خواستگاری پسر معرفی می نمایند، در حالیکه پسر به علـت اشتغال به کار، حرفه یا تحصیل و بالاجبار رفتن به سربازی اش را به تعویق انداخته است اشتباهی بزرگ می باشد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.